Vlot van start met CareConnect AI Assistant
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Herbekijk de webinar van 15 juli
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Handleiding
Hoe activeer en gebruik ik de AI Assistant in CareConnect?
Wil je de AI Assistant in CareConnect activeren en optimaal gebruiken tijdens je consultaties?
In dit artikel lees je hoe je
- de functionaliteit instelt,
- een externe microfoon configureert en
- hoe je de AI Assistant gebruikt om automatisch consultatienota’s te genereren.
Je krijgt ook uitleg over de betekenis van de verschillende knoppen, hoe je opnames beheert en waar je terecht kunt als je problemen ondervindt.
Nog enkele aandachtspunten
- Werk uitsluitend met de externe microfoon.
De ingebouwde laptopmicrofoon neemt slechts één kant van het gesprek goed op, waardoor de patiënt minder goed hoorbaar is en de transcriptiekwaliteit daalt. - Gebruik de CareConnect AI Assistant zo vaak en actief mogelijk tijdens je consultaties (van begin augustus tot 30 september).
- Geef na iedere consultatie kort een feedbackrating over de transcriptiekwaliteit rechtstreeks in CareConnect GP.
- Beantwoord om de 2 à 3 weken een korte survey over een specifiek thema (bijv. reacties van patiënten, gebruiksgemak, …) en deel daar je input.
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Dit is alineatekst. Klik erop of klik op Tekst beheren Button om het lettertype, de kleur, de grootte, het formaat en nog veel meer te wijzigen. Als u alinea- en titelstijlen voor de hele site wilt instellen, gaat u naar Sitethema.
Veelgestelde vragen over CareConnect AI Assistant
Hoe werkt het precies?
De AI Assistant transcribeert automatisch je consultaties terwijl je spreekt. De opname wordt veilig verstuurd naar een externe partner, onmiddellijk verwerkt en daarna verwijderd. Geen data of audio wordt opgeslagen, dus ook geen herbeluistering mogelijk. Alles gebeurt veilig en GDPR-conform.
Kan ik bijsturen wat er in het verslag komt?
Nog niet in fase 1. Op termijn komt er een persoonlijk woordenboek, waarmee je zelf bepaalt hoe bepaalde termen genoteerd moeten worden.
Welke talen ondersteunt de assistent?
Momenteel herkent de AI één taal per opname. Gesprekken met anderstalige patiënten zijn mogelijk, maar de verwerking kan iets trager verlopen. Automatische vertaling naar het Nederlands is (nog) niet beschikbaar.
Kan ik meerdere dossiers tegelijk gebruiken?
Je kan meerdere patiëntendossiers openen, maar er kan slechts één opname tegelijk actief zijn.
Hoe gebeurt de verwerking?
- De verwerking gebeurt niet lokaal, maar via een veilige externe server.
- De AI Assistent Werkt niet op basis van ChatGPT, maar met een medisch gespecialiseerde AI-partner.
- Volledige integratie in CareConnect: je hoeft niets extra’s te installeren.
Wordt de consultatie opgeslagen of kan ik die herbeluisteren?
Nee. Consultaties worden niet bewaard en je kan de opname niet herbeluisteren. Ook de transcripten worden niet bewaard.
Wordt het klinisch onderzoek ook mee genoteerd tijdens de consultatie?
Ja, voorlopig als vrije tekst. In een volgende fase ook als parameters.
Kan ik aangeven hoe bepaalde termen geregistreerd moeten worden?
In een volgende fase voorzien we een persoonlijk ‘woordenboek’ waarin je voorkeursterminologie kan instellen.
Wordt de opname lokaal of extern verwerkt?
De opname wordt extern, veilig verwerkt en daarna onmiddellijk verwijderd.
Kan ik de AI Assistant gebruiken bij een anderstalige patiënt?
Ja, al kan de verwerking dan iets trager verlopen.
Worden videoconsultaties ook getranscribeerd?
Dit wordt nog onderzocht.
Kan ik de AI Assistant opdrachten geven tijdens de consultatie?
Momenteel nog niet. Dit bekijken we verder.
Leert de AI Assistant bij op basis van mijn gewoontes?
Nee, omdat we geen data of opnames bewaren.
Negeert de AI gesprekken over het weer of koetjes en kalfjes?
Ja. De AI filtert enkel de relevante medische informatie.
Wat mogen we nog verwachten van CareConnect AI Assistant?
Heel wat ideeën staan al in de steigers, maar we luisteren vooral naar jullie feedback om de juiste functies te kiezen.
Gebruiken jullie ChatGPT als platform?
Nee, CareConnect AI Assistant werkt via een externe medische AI-partner.
Wordt dit een betalende optie in de toekomst?
Dit is nog niet beslist. We evalueren dit samen met de feedback van gebruikers.
Communicatie naar patiënten
Het is niet verplicht om je patiënt te informeren over het gebruik van de AI Assistant tijdens de consultatie, maar we raden het wel aan. Transparantie schept vertrouwen en geeft patiënten de kans om eventuele vragen te stellen.
In het startpakket met de
externe microfoon vind je hiervoor alvast een
placemat om onder de microfoon te plaatsen, zodat patiënten geïnformeerd worden.
Bijkomend kan je hieronder een
digitale pancarte terugvinden die je bijvoorbeeld op een informatiescherm in de wachtzaal kan tonen.
Contact sales
We’d love to see how we can streamline your hiring together.
Request a demo
Contact sales
We’d love to see how we can streamline your hiring together.
Request a demo
Contact sales
We’d love to see how we can streamline your hiring together.